Gaular: Selstadheia fra Senneset (08.05.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Senneset (140m)
Endpoint Senneset (140m)
Ascents Selstadheia (696m) 08.05.2020 15:57

Parkerte ved Hovedveien, der man kjører inn til Senneset. Fulgte deretter skiltet traktorvei videre mot Sveien. Jeg traff på en annen turgåer oppi veien. Ho skulle mot Sveien, og visste ikke om noen sti oppover mot Selstadheia. Det fant jeg heller ikke, men relativt lett å ta seg oppover og fant flere hjortetråkk som etter hvert ble mer tydelige jo nærmere jeg kom toppen. Flott utsikt fra toppen mot Årnesholten og bakover i retning Vadheim. Jeg var veldig med det vekslende været i dag og få minutter før jeg ankom bilen igjen, høljet regnet ned. God timing :-)

Ferdig med første del gjennom granskogfelt og videre åpen skog oppover ryggen hvor terrenget åpnet seg mer etterhvert
Ser mot skianlegget og dagens tidligere tur som gikk til Florsheia 909
Ykslandsvatnet i retning Vadheim
Siste fine del mot toppen. Ingen andre ferske fotefar enn hjortetråkk
Mot Årnesholten
Nede ved bilen ble det plutselig vått igjen