Migaren og Mensenkammen (07.05.2020)

Written by Gabrielsen68 (Odd Gabrielsen) GSM

Ascents Mensenkammen (402m) 07.05.2020
Mensenkammen nord (403m) 07.05.2020
Migaren Sør (410m) 07.05.2020
Utsikt fra Mensenkammen mot Migaren Sør.
Utsikt mot Terningsvatnet og Ørlandet fra Mensenkammen.
På vei til Migaren Sør. Tilbakeblikk på ruta ned fra Mensenkammen. Urørt natur i området.
Utsikt fra Migaren Sør mot Åsøya og Imsterfjorden med Leksa i bakgrunn.

Fin vårtur uten ski. Parkerte midt i bakkene mellom Fenes og Nordalsvatnet. Fulgte fin sti inn til Korsvatnet. Gikk på høyre side av vannet og fulgte bekken som kommer ned i dalsøkket midt på vannet. Veldig kuppert på toppen av Mensenkammen. Ingen markert varde, så det ble besøk på 3 topper med nesten lik høyde. Turen videre gikk i rett linje mot Migaren sør. Fulgte diverse myrdrag og hjortetråkk. Tunggått terreng. Ingen varde på toppen av Migaren heller, men fin utsikt mot ytre del av Trondheimleia. Turen tilbake gikk på vestsiden av Hesthaugen og ned til Korsvatnet der jeg endelig kom inn på stien igjen.