Rundløype over Griseryggen (26.04.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Griseryggen (438m) 26.04.2020 11:11
Bjørnlikollen (382m) 26.04.2020 12:29
Parkering for rundløypen

En fin søndag og Berit og Jan ble med oss på tur i dag. Kjørte inn Kåsavegen rett før Årnes Brygge, videre Løkjedalen inn til der det er merket med stistart til Einlifjell. Her parkerte vi og gikk videre inn grusveien og senere en gammel traktorvei til skilt merket Griseryggen. Her starter den godt blåmerka og lettgåtte stien opp til Griseryggen. Kosa oss maks der vi gikk og skravla oppover til toppen. Rett før toppen kom vi forbi noen som hadde overnattet i sovepose og hengekøye. Koselig.

Toppunktet
Trimkassen
Tårnet på toppen

Liten matpuse på toppen før vi fulgte den blåmerka stien videre og tok opp til toppunktet på Bjørlikollen og videre på blåmerka sti over Einlifjellet. Vi spiste litt ved BarbrosteinenOg stoppet litt og tok bilde av den flotte utsikten ved trimposten på Einlifjell. Koselig turfølge i nydelig terreng. Takk for turen Berit og Jan!(Noen kan sikkert syns det er litt bratt ned fra Einlifjellet, men der er lagt ut tau.)