Kjellåkinna (25.04.2020)

Ascents Straumbukampen (1,243m) 25.04.2020 13:29
Skjellåkinna (1,706m) 25.04.2020 15:29
Eriksrudhøe (1,535m) 25.04.2020 16:16

Endelig helg og turmuligheter. Kom meg ikke avgårde før lørdags morgen, men jeg skulle ikke langt, så det gikk greit. Jeg kjørte over Ringebufjellet og opp til Straumbu, hvor jeg skulle gå på noen topper jeg ikke hadde vært på før. Det viste seg å være mye mindre snø enn hva jeg hadde forventet, så det ble å ta beina fatt opp lia

Det ble å pakke skiskoene i sekken og gå opp lia i joggesko
Jeg kunne gå på merka og fin sti opp mot fjellet. Godt å gå tur i joggesko igjen, men litt tungt å bære skiutstyret
Tilbakeblikk i det jeg har kommet opp på fjellet. Rondane i bakgrunnen
Etter å ha gått 400 høydemetere kunne jeg omsider ta på skiene
Fra toppen av Straumbukampen og mot Folldal. Sleukampen til høyre i bildet
Da hadde jeg fri sikt mot dagens hovedtopp, Skjellåkinna. Eriksrudhøe til venstre og Gravskardhøgda til høyre
Det gikk sakte oppover med meg, men det var 2 stykker som kitet der oppe, og de var opp og ned fjellsidene i en rasende fart. Spørs om det er noe man burde prøve?
Bort på Gravskardhøgda, hvor det så ut til å være greit å gå opp fra nordsiden
Toppen av Kjellåkinna og mot Storsølnkletten. Jeg håper jeg får anledning til å besøke den til sommeren
Jeg gikk rett mot sola opp Eriksrudhøe
Fra Eriksrudhøe og over dalen mot Rondane
Tilbakeblikk opp på Kjellåkinna. Det var en fin aketur ned derfra
Da var det bare noen få meter igjen med skiføre, før det ble å gå ned lia til fots

Da satte jeg kursen tilbake over Ringbufjellet i det flotteste vinterværet, og jeg parkerte og overnattet på Venabu, så jeg var klar til å kjøre opp til Skåbu i neste morgen