Stangelifjellet (25.04.2020)

Storsåta (434m) 25.04.2020 17:17
Raunfjellet (389m) 25.04.2020 17:35
Visits of other PBEs Vinddalsveien P-lomme (160m) 25.04.2020 16:21

Veien forbi Selvik og innover dalen er til dels smal og bratt. Jeg parkerte i Vinddalsveien og fulgte stien opp til demningen. Det er god sti videre oppover til Stangelifjellet, og fra toppen er det fin utsikt. Videre ble det en tur rundt Setervatnet, med en avstikker bort til Storsåta. Det var stort sett tørt og fint på bakken. Likevel var det fint å ha fjellstøvler, siden det var noen myrer her og der. Været var helt topp i dag; skyfritt og veldig lite vind.

Fra Stangelifjellet. Setervatnet til høyre. Jordalsvatnet i venstre billedkant. Askøy bakerst.
Fra Stangelifjellet. Ulskebjørnen til venstre. Masten på Rundemanen bakerst.
Bratt ned i Vinddalen fra stien over Stangelifjellet.
Fra Storsåta. I midten Høgstefjellet (til venstre) og Veten i Åsane.
Fra Storsåta. Gullfjellstoppen og toppene i nærheten av den ses under den store skyen.