Bunes, Helvetestinden og Rambergstranda (08.08.2018)

Written by Maline (Malin)

Ascents Helvetestinden (602m) 08.08.2018
Visits of other PBEs Vindstad hurtigbåtkai (2m) 08.08.2018 13:00

Lofoten 2018

Siste dag på campingen i Å i Lofoten. Kjørte til Reine og tok båt til Vindstad og Bunesstranda. Dagens turmål var Helvetestinden. Fin tur med rå utsikt i alle retninger. Spesielt fint var det å stå på toppen og se ned på Bunesstranda, som er en av de mest kjente strendene i Lofoten.

Da vi kom tilbake til kaia satt vi en god stund å ventet på båten som skulle ta oss tilbake til Reine. Stilte oss raskt i kø da det var en del folk, og båten ikke var så alt for stor. Fikk plass med god margin, og da vi ko tilbake til bilen var det bare å sette snuta videre mot Flakstad som var neste stopp. Fant et fint stoppested på veien og spiste selvfølgelig torsk til middag. Kjørte også innom Rambergstranda hvor hundene fikk bade og løpe fritt på stranda. Kjørte videre og litt før 01.00 om natta fant vi oss en veilomme hvor vi parkerte og skulle sove for natta - men før det ble det et lite bad på oss også.

Bunesstranda.

Anders og Emma på toppen av Helvetestinden.

Fin utsikt!

Selvfiska middag - i dag også.