Svartskogkoia (22.04.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Svartskogkoia (340m) 22.04.2020

Kjørte fra Løvlia og på småveier ned til Løten. Tok til venstre her, og kjørte til ca midt på nordsiden av Rokosjøen. Ved gården Høgvoll tok jeg til venstre og kjørte på skogsbilvei av litt varierende standard nesten inn til plassen Stålsætra. Parkerte på siden her, og gikk videre nordover. Etter ca 1.3 km kom jeg til en liten hytta på høyre hånd som het Svarttjennkoia. Holdt et øyeblikk på å forveksle denne med Svartskogkoia, siden de hadde nesten likt navn, og det gikk litt fort når jeg plottet inn hytta på GPS en. Skjønte feilen nokså fort, og fortsatte ytterligere ca 600 m på veien. Her går den fine blåmerkede Rondanestien av til høyre. Fulgte denne på god sti helt frem til hytta. Flott hytte dette også, med et par «hus» litt vest om hovedhytta. Hytta ligger midt i skogen, og det er ingen utsikt herfra. Fortsatt knallvær. Retur tilbake til camperen. Var veldig fint der jeg parkerte, og selv om jeg foretrekker å campere ved et vann av noe slag, så er det i hvertfall internett dekning her. Og det for holde for i kveld.