Kriseløsning til Lauvåsknollen (21.04.2020)

Written by Henriksen (Henrik Foss) GSM

Start point Høgås Øvre Vanntårn Parkering (352m)
Endpoint Høgås Øvre Vanntårn Parkering (328m)
Ascents Lauvåsknollen (538m) 21.04.2020
Visits of other PBEs Høgåsvegen vanntårn parkering (346m) 21.04.2020

Ingen Himingen i dag

Eline og jeg sto opp i 03.00 draget, kastet i oss frokost og kom oss ut i bilen før klokka var 03.30. Effektive i dag! Planen var Himingen og soloppgangtur så vi banka på mot Gavlesjå. Kom frem og det var fortsatt svarte natta. Iskald vind og utrivelig. Her var det bare å begynne å gå. Føret var verre enn jeg fryktet, gjennomslag og piss meg i øret. Nei dette var bare å glemme, vi snur, æsj æsj æsj.
Kjørte ned igjen med en overbevisning om at dette var det klokeste valget. Men sola var på vei opp og vi trengte en plan B litt fort.
Vurderte masse greier, men siden noe så fint som Himingen glapp så var det lite som motiverte. Ble enige om å ta en simpel med litt vei så vi kunne gå parallelt og prate samtidig. Kjørte derfor til Lauvåsknollen og tusla innover her. Iskaldt for jeg gikk med hetta på og henda godt nede i lomma. Håpet var at denne toppen skulle gi utsikt over Himingen. Dessverre gjorde den ikke det, ved unntak av ei glippe i skogen. Jaja, oppe på toppen og rett ned igjen!

Fin tur i morgenlyset, nå var det hjem og lese til Eksamen. Takk for kaoset Eline!