Tylderingen (17.04.2020)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Ascents Tylderingen (1,104m) 17.04.2020
Visits of other PBEs Tylderingen parkering (503m) 17.04.2020 09:12

Våknet opp i bilen i Jostedalsdalen og kjørte opp til parkeringa til dagens første turmål hvor jeg møtte Mari. Siden jeg hadde en avtale på Sunnmøre senere i dag passet det bra med ”tidlig” start og en topp uten alt for mange høydemeter. Starta turen oppover på den relativt harde snøen litt over klokka 9. Vi var litt spente på hvordan snøen skulle være på returen, men kryssa fingra for at sola skulle gjøre jobben mens vi bevegde oss oppover!
Noe vind på toppen, men vi fant en naturlig sitteplass med le hvor sjokolade og kaffe (i hvert fall for halvparten av turfølget, jeg hadde glemt koppen i bilen) ble nytt til utsikten. Returen besto av et knallhardt føre de første meterne, men utviklet seg heldigvis til god vårsnø ikke lenge etterpå, helt nydelig. Takk for turen!
Videre ble det et par timer i bil nordover hvor det ble tur Mot Kalvedalsegga i ettermiddagssola!

Prima utsikt mot Hurrungane
Sola i øya og munnen full av sjokolade, gode greier!