Norefjelltrippel på fjellski - Drømmeforhold (19.04.2020)  5

Written by SunnivaR (Sunniva) GSM

Start point Tempelseter (920m)
Endpoint Tempelseter (920m)
Ascents Gråfjell (1,466m) 19.04.2020 12:59
Ranten (1,419m) 19.04.2020 14:13
Høgevarde (1,459m) 19.04.2020 15:55

Norefjelltrippel på fjellski med Kari og Ladak

Kommunetopper i Viken fylkeskommune

Jeg hadde for noen uker siden en fin fjellskitur fra Tempelseter til Høgevarde. Det var før jeg begynte å samle på kommunetopper i Viken, så jeg fikk ikke med meg at jeg skulle gått på Gråfjell med det samme. Men det ga jo muligheten til å ta en tur til.

Kari ville gjerne bli med, og hadde med seg Ladak. Helt maksforhold med fast skare med litt løsere snø oppå i starten så det var unødvendig å følge skitraséen. Spikerfeste med universalklister denne dagen. Vi tok sikte på høyrekant av Ranten, rundet denne på nordsiden og gikk på stikka løype over til Gråfjell. Flott utsikt i alle retninger, og fint og lunt ved varden. Da var også kommunetoppen i Sigdal og Flå tikket inn.

Deretter var vi klare for en tur på Ranten. Her hadde randofolket flokket seg. Den er veldig lett å gå rett opp med vanlige fjellski fra nord-vest siden.

Til slutt kjørte vi ned fra Ranten og gikk over til Høgevarde som er høyest i Krødsherad. På dette tidspunktet hadde varmen laget mye sløsj, men siden traseen Tempelseter - Høgevarde var kjørt samme dag, ble det en enkel nedkjøring til bilen.

Strålende dag og flott tur.