Hallinghaugane (19.04.2020)  6

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Garden (735m)
Ascents Hallinghaugane (1,301m) 19.04.2020 10:31

Hallinghaugane

Endelig en mulighet til å dra på skitur, og jentene ville merkelig nok være med på den lange bilturen. Litt smøre- og klesjusteringer oppover fra Garden, men vi kom oss til et greit utsiktspunkt ovenfor Hallamyrane. Her ble det lunsj før jeg tok turen opp selve toppen. Litt hardt på nordsiden, men ellers fine føreforhold.

På vei opp fra Garden. Grytehorga (1223 moh) i bakgrunnen.
Utsiktspunktet på ca 1135 moh, hvor jentene ble igjen.
Toppen av Hallinghaugane, 1300 moh.

Etter en liten runde med bilder, snudde jeg nesen ned igjen og ble belønnet med et flott nedrenn i nedre del. Vel nede hos jentene (som hadde satt opp gapahuken og øvde på svinger), ble det en ny kopp kaffe i solen, mens jeg så på knall og fall. Til slutt måtte vi pakke ned sakene og ta turen ned til bilen. Utmerkede forhold gjorde nedrennet til bilen til en flott opplevelse for meg og jentene. Glad for at vi tok denne turen, for dette ble den eneste gangen jentene kom seg på ski i vår.

Varm drikke og kjeks, samt le for vinden er kos på tur.