Sandvikskollane (15.04.2020)

Sandvikskollane Sør (250m) 15.04.2020 11:10
Fin utsikt
Toppen

I går kveld kom Kristen endelig hjem fra 3 ukers jobbtur og han var ikke vond å be med på tur i dag. Kjørte inn til Oklungen og ringte Iselin for å spørre om vi kunne parkere ved bommen. Det kunne vi og parkerte ved sagen der oppe. Gikk innover grusveien, her kunne vi ha syklet, men gikk i dag. På veien lettet det en musevåk eller noe rett foran oss da vi kom rundt en sving. Gikk vider innover her i hvitveisens og blåveisens rike og kom til et sted der det hadde vært kamp. Mye spor i vegen og en hadde mistet geviret sitt. Sikkert en rådyrbukk. Mye elgskitt også innover i marken her inne.

Ikke det beste sporet, det sporet vi har laget, men rotvelter mange steder hindret oss og vi måtte velge andre dyretråkk. På toppen av Sandvikskollane var det nydelig å sitte i solen og nyte den fantastiske fuglesangen det rødvingetrosten ledet an i treet rett ved oss. Kosa oss med nistepakke og sjokolade før det kom kald vind og vi gikk ned igjen i en revne og videre opp til Sandvikskollane sør. Liten pause her også før vi gikk ned igjen på grusveien. På vei tilbake måtte Liv hvile beinet litt på et rastested langs veien. Så også et ekorn som klatret opp i et tre og hoppet over til neste tre. Fin dag i skogen.

Sandvikskollane sør
Utsikt østover
Denne steinen ligger på vippen
Denne karen møtte vi på veien, vi vart skremt ja.....hi, hi