Vassberget og Kvamsfjellet fra Lindåsvegen (11.04.2020)

Written by alewik (Aleksander Wiken) GSM

Start point Lindåsvegen (87m)
Endpoint Lindåsvegen (94m)
Ascents Kvamsfjellet (231m) 11.04.2020
Vassberget (288m) 11.04.2020

Vassberget og Kvamsfjellet fra Lindåsvegen

Tid for litt fremgang på Lindås/Alver-listene. Første turmål for dagen var Vassberget og Kvamsfjellet. Jeg parkerte utenfor på busslommen langs Lindåsvegen, det er også gode parkeringsmuligheter på motsatt side av vegen. Jeg fulgte grusstien innover Årdalen og tok først av opp mot Vassberget. Her var det tydelig sti hele veien oppover mot Vassberget. Veldig bløtt og gjørmete hele veien, men ellers OK. Regnet var på vei og det dryppet et par dråper på toppen her oppe. Fin liten topp, med ålreit utsikt.

Jeg returnerte samme vei ned til grusstien. Intensjonen var egentlig å fortsette innover mot Storavatnet og gå opp over Kvamsfjellet og ned igjen til Erstad, men av en eller annen grunn valgte jeg å returnere mot bilen. Kom på Kvamsfjellet etter å ha tråkket halvveis til bilen og bestemte meg for å følge Erstadvegen til fots og ta av mot Kvamsfjellet og heller gå ned igjen innerst i Årdalen. Ble ingen stopp og heller ingen bilder her oppe ettersom at det begynte å regne. Gikk ned gjennom hogstfeltet innerst i Årdalen og fulgte grusveien ut til bilen igjen for andre gang.