ARNBJØRNRUD (10.04.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Arnbjørnrud (261m) 10.04.2020

Hadde nettopp vært å besøkt Ertevannhytta. Gikk nå tilbake til der jeg hadde parkert bilen. Herfra var det godt skiltet til DnT hytta Arnbjørnrud. Fulgte grusvei i starten, som snart gikk over til en god sti. Godt skiltet og merket hele veien. Og etter ca, 1.2 km sto man på tunet til Arnbjørnrud hytta. Kjempefin stor hytte og kjempefin beliggenhet. Ligger på en knaus ca 3-5 meter over vannet. Stor å fin bålplass utenfor var det også. Retur samme vei tilbake til bilen.

Hadde avtalt å møte et vennepar av meg og deres datter i Skjørhalden. De hadde aldri vært på Hvaler eller Skjærhalden før, og hadde lyst til å utforske stedet litt. Gikk sammen med de langs bryggene i Skjærhalden, før vi kjørte litt tilbake å gikk bort til det meget idylliske stedet Storesanden. Her var det fine strender og flotte svaberg. Et kjempefint sted.

Ca kl 18 skiltes vi. De skulle hjem til Lørenskog og jeg skulle ta høyeste toppen i Ytre Hvaler Nasjonalpark.