Ertevannhytta (10.04.2020)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Visits of other PBEs Ertevannhytta (241m) 10.04.2020

Hadde overnattet i Camperen ved en bru i nordenden av Rødenessjøen. Dette er en av vannene langs Haldenvassdraget. Å padle Haldenvassdraget fra A til Å har vært en drøm for meg i alle år. Håper jeg får det til en gang! Kjørte til ca. Mysen og sørover på Åsgårdveien. Etter en stund svingte jeg av til venstre på Lundeveien. Etter en liten stund til kommer man til en privat bom. Her kan man betale med poletter for å passere, kjøpt i diverse forretninger i nærheten. Men jeg skjønner ikke helt poenget, når det var mulig å bare legge kredittkortet inntil automaten, og så åpnet bommen seg. Fikk tips av ei forbipasserende dame, om å stå tett inntil bommen, å være rask med å kjøre igjennom, for den var visst rask med å falle tilbake igjen.

Kjørte ca. 5 kilometer på til dels smal og ikke spesielt bred «grusvei». Gikk greit innover, men på tilbakeveien, var det litt mere trasig, siden man møtte så mange møtende biler. Parkerte på en stor p plass litt før nordenden av Midtre Ertevann. Herfra godt skiltet til Ertevannhytta. Selve hytta var nokså liten å uunselig. I følge noen jeg traff så hadde den bare 4 sengeplasser. Men nabohytta var adskillig større, og så veldig koselig og innbydende ut. Noen andre jeg traff mente at den var blitt en DnT hytte den også, men det er noe jeg får sjekke ut, når jeg kommer hjem.