Gråhø og Skardfjellet (10.04.2020)

Written by JoNy (Johannes Nygaard) GSM

Start point Sikkildalsgrenda (990m)
Endpoint Sikkildalsgrenda (990m)
Characteristic Snowshoe trip
Ascents Gråhø (1,157m) 10.04.2020 12:24
Skardfjellet (1,159m) 10.04.2020 14:09

På påskens fineste dag bestemte vi oss for å dra på tur på to 100 meter pf topper i Skåbu. Kristine, Hans Thorvald tok langrennski, mens Sivanja og jeg tok truger. Vi startet med Gråhø der vi traff på de andre på toppen etter at de startet med Skardfjellet. Etter en pause på toppen gikk vi videre til Skardfjellet. Kort pause her da før nedover igjen mot bilen. Liten rast i sola med mat og drikke før de siste kilometerne ned igjen til bilen. Flott dag i fjellet :)

På tur innover og flott utsikt mot Jotunheimen. Tjønnholstind midt i bildet.
Sivanja på tur mot Gråhø. Heidalsmuen og Saukampen ses bak Gråhø.
Flott skue mot Jotunheimen - Besshøe litt til venstre for midten med Surtnigsue bak til høyre. Nautgardstind og Stornubber til høyre i bilde.
Snart på toppen av Gråhø!
Mot Gråhø
Toppen av Gråhø med Heidalsmuen, Kviknegråhø og Saukampen.