Slavasshøgda - høyest i gamle Østfold (09.04.2020)

Written by ihauglid (Ivar Hauglid)

Ascents Slavasshøgda (336m) 09.04.2020
Slavasshøgda Nordøst (335m) 09.04.2020
Visits of other PBEs Strandsetra P-lomme (200m) 09.04.2020

Etter å ha besteget Viktjernhøgda kjørte vi videre til Slavasshøgda. Parkerte nede ved veien hvor det ikke var lett å få plass til en bobil, men det gikk da. Veien går videre på grusvei. Minstemann på 9 brukte sykkel da det ikke er mye bratte bakker innover. Vi valgte å gå forbi Eikelitjenn. Rett etter bekken fra Eikelitjenn parkete vi sykkelen og gikk bushing straka vegen. Lett å finne frem og siden de har hugget mange trær på toppen så er det jo også snakk om litt utsikt.
Tok også turen bort til toppen som ligger litt nordøst, i tilfelle ny måling viser at denne høyden er høyere... Turens høydepunkt var at vi så 2 firfisler. Den ene på vei opp og den andre var faktisk på toppen. Moro for minstemann. Denne turen var også på 8 km og vi brukte 2t 33min. Mesteparten av tiden gikk med siste stykke utenom vei.