Mjuken og Storhaugen (04.04.2012)

Written by Guro (Guro Vaagan)

Ascents Mjuken V (743m) 04.04.2012
Storhaugen (679m) 04.04.2012

Endelig hjemme på påskeferie! Jeg dro til Resdalen med godt mot med det samme jeg stod opp, selv om det har lava ned i mange dager, og det skal fortsette å snø hele påska... Og det var MYE snø på hytta da jeg kom dit! Og jeg som var bekymra for påskesnøen sist jeg var der... Mamma og Siri kom igår, og i påvente av oppholds tok vi en lang lunch. Etterhvert ble vi likevel utålmodige og ordnet oss for en liten tur til Mjukin. Og sannelig slutta det å snø også :) Det var djup snø, og tungt å brøyte spor, men heldigvis er det mye folk i området i påska, så det er spor overalt. Det var litt vind på Mjukin, men turen ned igjen var fantastisk i pudderføret! Vi syntes nok begge to at turen var litt for kort da vi kom ned igjen i skaret, siden været bare ble bedre og bedre:) Vi fant ut at vi skulle se om det gikk noen spor i retning Storhaugen, siden vi begge er litt lei av ruta opp til Høylu. Rundt Storhaugen var det iallefall spor, og den lille avstikkeren opp til toppen gikk fint det også. Og når vi først var kommet så langt fant vi ut at vi måtte ta returen ned om Krokbekken også. Og heldige som vi var fant vi opptråkka spor helt ned til veien igjen:) Turen ble mye bedre enn fryktet, både med tanke på vær og føre:) Fin start på påska 2012:)