Minjarudkollen (07.04.2020)  5

Written by Kjell1960 (Kjell Odding)

Start point Tårnet (332m)
Endpoint Bøler gård (227m)
Ascents Nordre Minjarudkollen (338m) 07.04.2020 14:24
Kolåshøgda (283m) 07.04.2020 15:10
Tårnet på Minjarudkollen ser man før man er fremme på toppen

Vi kjørte bil til Bøler gård i Lillestrøm kommune der flyktningeløypa er merket helt frem til Minjarudkollen, kollen med det flotte tårnet. Tårnet kan bestiges og det er svært god utsikt derfra.

Det er flere veier til Minjarudkollen. Bra Bøler gård startet vi på en vei men valgte en 2,3 km sti som var skiltet. Det var også en alternativ rute som var 3,3 km på vei - vi bestemte oss for å gå den tilbake. Vi traff en del folk på turen og ved Minjarudkollen hadde folket spredt seg koronskt godt utover på det flotte området som er tilrettelagt der. Vi tok oss en slurk vann og begynte å gå den andre veien tilbake. Underveis bushet jeg oppom Kolåshøgda som er en merket topp.

Dessverre ble ikke hele turen registrert men den er, tur/retur, med besøk på Kolåshøgda, kun 6,6 km og en svært fin tur på en svært fin vårdag.