Varingskollen (25.03.2020)

Written by Gråbein (Tinderangler) GSM

Start point nedre p-plass (142m)
Endpoint samme (110m)
Ascents Varingskollen (546m) 25.03.2020 14:41
Visits of other PBEs Varingskollen øvre p-plass (210m) 25.03.2020 13:44

Lett ettermiddagstrim, opp bakkene til Varingskollen, og ned slalombakken.
Familieløypa syntes å være en super trase, men snøforholdene var heller så som så i dag. Mange barflekker, mye bøss, kvist og kvast i løypa pga. vinden i det siste, og råtten sugende snø.

På toppen var det surt, med kraftig vind og gråvær på vei inn.

Slalåmbakken ned derimot var perfekt for langrennsski. Passe hard, fint å skrense, og nok snø.

Det rareste var at det var så og si folketomt. Bakken stengt pga Covid-19, tre ungdommer helt nederst som trente triks i parken, og 5 damer som hadde vært til topps pr ben. Ellers ikke et menneske.

Fin utsikt innover i marka fra toppen.

1 time opp, ca. 5,8km 6 min ned, ca. 2 km klarte jeg og makse ut av bakken, med mange slakke svinger.