Lite kolleraid med sykkel (21.03.2020)

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Characteristic Bike trip - off-road
Ascents Brånan (152m) 21.03.2020
Lauvesnyta (227m) 21.03.2020
Lunderøysås (186m) 21.03.2020
St. Hansås (202m) 21.03.2020
Visits of other PBEs Lauvesnyta p-plass 21.03.2020

Kombinert sykkel og fottur.
Parkerte som førstemann på P-plass og sykla innover til oppunder St. Hansås.
Slang sykk'ern i lyngen og gikk mot vestsida av Lauvesnyta. Har tenkt på å gå opp her tidligere, men ikke gjort det, så i dag var det på tide. Bratt og svært bratt men helt overkommelig.
Noen få steder kunne jeg gått enklere opp, men valgte litt mer utfordrende linjer.
Greit opp på toppen hvor det ble en liten kaffepause i sola. Gikk ned igjen litt lengre nord, og dette er nok den greieste ruta både opp og ned på denne sida. Videre ble det ganske så bratt opp mot St. Hansås attpå, så mye klyving i starten av turen, men det slaka seg ut etter hvert.
Gikk så ned til sykk'ern og peisa i retur til veiskillet.
Herfra ble det sykling på kjerrevei og siden sti. Måtte av sykk'ern flere steder, sump samt nedfall over stien gjorde sitt og selvfølgelig udyktighet attpå...
Opp til Lunderøysås måtte jeg dytte off roader'n mye av turen, ganske tungt må sies.
Pause på toppen i sola som varmet godt.
Videre ned på herlig svingete sti som var grei å sykle på...artig ned her!
Ut på grusvei og ned til under Brånan. Her ble det litt hestehovfotografering før jeg tok turen opp på denne bøkeskogstoppen Brånan.
Videre ble det transportetappe tilbake til bilen på hogstvei/sti. Helt ok sykkelrute dette, men punga selvfølgelig halvveis og ble nødt til å dytte sykk'ern en god porsjon av turen tilbake til bilen.