Rørtjennfjellet (27.04.2012)

Written by 19topper (Tor-Arne Paulsen) GSM

Ascents Rørtjennfjellet (291m) 27.04.2012

Skien pf 100 topp. Tur følge: Sniff:) og flått:(

Parkerte i Nord vest delen av fjellet langs veien. Her var det en liten utstikker en kunne parkere bilen på. Når jeg tittet på høydekurvene stemte jeg for å følge opp fra vestsiden, siden det skulle være kose tur. Fint terreng oppover, og selvfølgelig som de fleste toppen i Vestfold og Telemark sør, så er det en berg og dalbane opplevelse å komme seg opp eller bort til toppene. Men det er jo god trening, da:))

På topp platået er det fler knauser som kan hevde seg som topp punkt da de bare skiller 1-2 meter. Varden er vertfall IKKE toppen, men tror at "knausen" som ligger lengst øst på topp platået er den som er høyest av dem alle (der GPS sporet mitt "snur"). Ikke mye utsikt å skrive hjem om....fra toppene, men greit mot sør, om en søker ut mot kantene:)

Siden det var mye ur langs fjellet hadde vi ikke vurdert å gå opp fra siden, men ser på toppen at det går sti ned, fra midten, så vi følgere denne greit. Og den går sikkert greit opp også, selv om det er blanding av sti, dyretråkk og bekk.

Sniff "poserer" på knausen som er merket som toppen på peakbook kartet...