Fineste løypa på Skei, Maridalen (26.02.2020)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Skei fjellandsby (753m)
Endpoint Skei fjellandsby (754m)
Characteristic Ski trip
Ascents Dørdalsknappen (1,126m) 26.02.2020 14:05
Røgnhøgda (1,138m) 26.02.2020 14:45
Visits of other PBEs Fyksesetra parkeringslomme (990m) 26.02.2020 13:10
Skardbua (1,080m) 26.02.2020 15:17
Skitur sammen med Kristine og Hans Thorvald. Vi parkerte i Fjellandsbyen, og gikk innover PeerGyntvegen. Kristine følte seg ikke helt i form, så hun snudde på toppen etter kommunegrensa mot Ringebu, og gikk om Fyksesetra tilbake. Hans Thorvald og jeg fortsatte innover PeerGyntvegen et stykke før vi tok bratt opp på Dørdalsknappen. Flott ny varde her. Nede igjen på PeerGyntvegen fulgte vi denne til løypekrysset mot Skardbua. Denne løypa gjennom Maridalen er etter min mening den fineste skiløypa i det flotte løypenettet på Skei.tok en liten avstikker til Røgnhøgda, men for at ikke Kristine skulle måtte vente altfor lenge på oss droppet vi flere toppbestigninger. Fra Skardbua gikk det radig tilbake til bilen, men Hans Thorvald kunne nok gått adskillig raskere, jeg er for dårlig på alt, men spesielt staking. En flott tur i strålende vær.
Hans Thorvald på Dørdalsknappen
Den nye, flotte varden på Dørdalknappen