Fagerhøy 22/4 2012 (22.04.2012)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Ascents Fagerhøy (1,022m) 22.04.2012
Kristianvarden (1,145m) 22.04.2012
Lykkjomtjønnhaugen (1,059m) 22.04.2012

Skitur alene fra parkeringsplassen på Skei. Gikk Peer-Gyntveien til Fagerhøy. Oppom toppvarden ved leirskolen. Gikk tilbake samme vei, men tok av i Fykseseterkrysset for å gå oppom Lykkjomtjønnhaugen. Hadde ikke med meg kart og husket ikke hvor høy denne var, resultatet var at jeg havnet helt oppe på Kristianvarden. Her hadde ingen skrevet i boka siden Hans Thorvald og jeg var der i påska.(Skrev ikke påny.) Fra Kristianvarden var det meget bratt nedkjøring til Lykkjomtjønnet, og greit opp på Lykkjomtjønnhaugen. Herfra veldig grei utforkjøring ned igjen til Peer-Gyntveien, og tilbake til utgangspunktet.
Gikk tilsammen ca.30 km i nykjørte maskinpreparerte løyper. Veldig greit å brøyte egen løype i terrenget i dag, men flatt lys gjorde det litt ekkelt i utforkjøringene. Etter mangelen på løyper på Vestfjellet i går, var det herlig å kunne gå i skikkelige spor idag.