Flisefyr og Brånan (22.02.2020)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Brånan (267m) 22.02.2020
Brånan Nordøst (267m) 22.02.2020
Flisefyr (278m) 22.02.2020
Visits of other PBEs Utkikkspunkt Brånan (261m) 22.02.2020
Slettingdalen p-lomme (87m) 22.02.2020

Tur til Flisefyr og Brånan, Parkerte inn ved halmball lagring før bom, Var noe hundetrening oppe ved den første svingen så var litt trafikk. mye spor etter rådyr i veien. Fulgte grusveien helt til enden og deretter gammel fin skogsvei langs kanten av Brånan frem til søkket mellom åsene. Gikk videre på gps mot toppen, men fant ut at toppen på gps ikke var samme som peakbook, så gikk over til og følge kartet på peakbook til toppen. Var på toppen her i 2015, men da gikk jeg fra andre siden, var mye lettere og gå den ruten jeg gikk i dag :) Ned igjen fra flisefyr gikk raskt, fulgte litt traktorvei langs kanten av Brånan, men valgte og gå i terrenget der den begynte og svinge.. gikk først opp til telenor bua før jeg gikk over til hovedtoppen. hadde liten rast her før jeg gikk bort til sydspissen, her var det utrolig bra utsikt og rester etter sittestokker. Fulgte traktorvei ned til grusveien igjen og rask gange ned igjen til bilen. Veldig flott tur.