Bukktjennåsen - Bamble komplett igjen (21.02.2020)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Bukktjennåsen (250m) 21.02.2020 13:23
Liv hoppende glad på toppen

Det var kommet en ny >100 m topp i Bamble og da var ikke Bamblelisten komplett lengre. Jeg skulle bryne meg på min første topp etter operasjonen, der jeg måtte ut sti, selv om det var mest grusvei. Sissel og jeg kjørte innover veien mot Rørholt og parkerte ved et hvitt forsamlingshus.
Parkeringen

Der starter en vei inn til høyre. Skiltet som forteller at her kan man ikke kjøre dersom man ikke har avtale med grunneier, er ganske slitt. Har aldri sett denne testen på et skilt før.
Skiltet er spesielt

Her ble vi fortstyrret av en flokk med fugler, og Sissel var raskt fremme med kikkerten for å sjekke om sangen passet med fuglene og så kunnskapsrik som hun er, hadde hun rett. Det blåste kaldt, så jeg måtte på med luen og vottene. Det er noe jeg ikke gjør så ofte. Gikk videre innover grusveien til Damtjennstua, her tok vi grusveien til venstre. Gikk opp på toppen til et lite tjern og prøvde å komme over bekken uten å hoppe, brukte litt tid på det. Sissel hadde prøvd å finne en rute opp til toppen som passet meg som ikke er så gangbar enda. Det gikk superbra.
Tok en liten kakao og matpause på vei ned igjen fra toppen. Gikk en litt annen vei ned fordi der vi gikk opp var det litt verre for meg å komme ned. Begynte å duskregne, men ble ikke noe mer. Yr stemte ikke helt i dag, men turen ble super likevel. Vel nede gikk vi ned grusveien til Damtjennstua der vi satte oss og tok en god pause i sofaen på utsiden flør vi vandret videre til skytebanene og neste pause i skuret med benkene der. Med beinet høyt drakk vi siste rest av en gode kakaoen til Sissel. Dette var en superfin tur til tross for været.