Herlig påfyll av masse deilig snø!! (13.02.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 13.02.2020 18:21

Nydelig flott kveldstur på feiteste telemarkskia. Tungt å brøyte vei hjemmefra , men når jeg endelig var konmet meg over Myrane, som ikke er langt i avstand, men som tok sin tid i bunnlaus nysnø, var det enkelt videre oppover siden Arve hadde kjørt tråkkemaskina tidligere på dagen mot Sagetindane.

Jeg gjorde i dag noe jeg aldri gjør, og det er å ha lydbok på underveis tur. Jeg liker egentlig å lytte til stillheten og ha muligheten til å høre om det er lyder fra dyreliv, snøen og omgivelsene. Siden jeg hadde vært på lang reise dagen før, med mislykket landing på Anda og derpå en flere timer lang flytur for å komme seg fra Oslo og hjem, hadde jeg begynt på en 6,5 timers lang lydbok av Tore Renberg. Den fikk jeg avsluttet på kveldsturen ;-) Absolutt verdt å lese/høre på. En bok til ettertanke - «Du er så lys»

Snudde like ovenfor svingen på 800 meters høyde og fikk en herlig nedkjøring i lett snøvær og deilige mengder med etterlengtet snø!