Skitur i vårlige omgivelser til Sagetindane (07.02.2020)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Sagtennene (1,023m) 07.02.2020 12:43
Ljøskarhaugen (362m) 07.02.2020 13:51
Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 07.02.2020 11:34

Finfin dag og deilig å ta en skitur. Måtte bære skia over Ljøskaret og kunne spenne dem på ved Myrane. Såg ferske skispor oppover da jeg ankom Støylsvegen, men valgte å gå forbi Lotsstøylen heller og ta den mer direkteruta mot Sagetindane. Såg en kar som var ikke langt fremfor meg, men som fulgte veien opp mot Sagetindane. Han så jeg ikke mer til. Greit å gå oppover, men vanskelig å føle at det er februar måned med slike forhold... slushsnø og varmt i sola. Gikk heilt til topps i ullstillongs :-)

Litt sur vind på toppen, tok noen bilder og skiftet antrekk før jeg fikk en ganske så bra nedkjøring selv om siste delen bar preg av tjukt lag med våt snø. Fikk en stk trynings der jeg måtte grave frem ene skia med hendene for å komme meg ut av sørpa ;-)

Tok en deilig liten appelsinpause i solveggen ved Lotsstøylen før jeg returnerte. Stoppet innom gardfjøsen hvor Ove jobbet iherdig på. Ble en fin kaffepause i sola der, før jeg returnerte hjem. Etterpå fikk Vinjar og jeg en fin stund i buldreveggen på eid før kvelds !

på toppen, i ullstillongs!