Håfjellet (01.05.2019)  3

Written by GeirL (Geir Lie) GSM

Start point Fjøsnavegen (80m)
Endpoint Samme (80m)
Ascents Håfjellet (582m) 01.05.2019

Håfjellet

Etter en lang tur på Bjørndalsvida og Bjørndalsnuten ønsket jeg å få med meg Håfjellet også. Fikk lov til å parkere i lomme ved Fjøsnavegen 66 og satt meg på sykkelsetet. Opp til enden av veien var det mer trilling av sykkel enn jeg hadde håpet. Men, mange artige figurer gjorde likevel turen opp interessant. Vel oppe ved den første hytten, satte jeg fra meg sykkelen og fortsatte til fots. Her oppe blåste det friskt og nå var det begynt å regne også. Fulgte skogsvei og sti nesten til toppen, som jeg nådde etter 55 minutter. Nå var det surt og kaldt, så her tok jeg kun de nødvendige bildene, før jeg returnerte til sykkelen. Sykkelturen ned gikk greit, men det er så bratt mange steder at det ikke var spesielt effektivt med sykkel. Kunne like godt å tatt turen på beina. Vel nede i bilen var jeg våt og kald, og bestemte meg for å avslutte turdagene og kjøre til hytten på Tysnes.

Kommet inn på selve skogsveien ovenfor den øverste gården.
Ikke en turgåer...
Det lusket enda en "person" ved hytten hvor jeg parkerte sykkelen.
Toppen av Håfjellet, 582 moh. Ikke god utsikt her heller.