Ruten mf (25.01.2020)

Storslåkampen (1,428m) 25.01.2020 12:28
Ruten, øst (1,515m) 25.01.2020 14:21
Sprenpiggen (1,329m) 25.01.2020 16:27

I helgen ville jeg ta meg en tur til Espedalen for å gå på noen av toppene der. Vi var imidlertid på fest i går og kom oss ikke hjem før svært sent i natt, så jeg kom meg ikke avgårde før langt på dag. Det ble derfor nesten mørkt før jeg var tilbake ved bilen

Etter den første bakken opp, hadde jeg fri sikt mot fjellet
Det er mange løypekryss oppover skogen, men her har jeg kommet til det siste der løypa tar av opp fjellsiden
Her hadde prepareringsmaskinen snudd, så da ble det å velge eget spor videre
Fra den første lille toppen og bort på Ruten
Da var jeg på turens høyeste punkt, ved toppvarden på Ruten
Her ved høyeste punkt på Storslåkampen, hvor vinden tok godt i dag
Tilbakeblikk opp på Storslåkampen. Mye fin aking ned fjellsia her.
Da fikk jeg Sprenpiggen i sikte, og det ventet snart noen harde høydemetere på den vindutsatte fjellryggen opp mot toppen
Fra toppen av Sprenpiggen og mot solnedgangen
Da venter en lang aketur ned til start og hvor det venter en varm bil, og et solid måltid