Reveggheia (Osen 14/45) (19.01.2020)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Myraveien (33m)
Ascents Reveggheia (247m) 19.01.2020

Tur nr. 2
Etter bestigningen av Storheia kjørte jeg fra Skippelvbrua ved Lilleenget Camping videre mot Osen Sentrum. Like etter bensinstasjonen går det en vei til høyre med navnet Myraveien. Jeg fulgte denne veien i 700 meter og parkerte ved en rund gjødseltank. Jeg fulgte en hyttevei langs en åker. Etter passering av hytta gikk jeg opp i bratt terreng med mosegrodde steiner. Etter hvert ble det en del dyretråkk og slakere terreng mot toppen. Mot toppen var det høyfjellsterreng selv om toppen rager kun 247 moh. Trigpunktrester og liten varde og ei lita tjønn et stykke bortenfor, med en fantastisk utsikt mot Osen og den kuperte fjellrekken NØ for Osen sentrum. Samme rute tilbake. Det er mange PB-topper i dette området.

Fulgte Myraveien i 700 meter og parkerte ved en gjødseltank
Et blikk bakover mot den kuperte fjellrekka NØ for Osen sentrum
Høyfjellsfølelse mot toppen av Reveggheia
Varde med TP-rester på Reveggheia
Fin utsikt fra den lille tjønna på Reveggheia mot sjøen i Osen