Myssmørhelje mf (12.01.2020)

Myssmørhelje (1,070m) 12.01.2020 13:41
Prestkjerringa (1,060m) 12.01.2020 14:04

Fint vær + fridag = tur

Jeg kjørte opp til Storlondammen hvor jeg betalte 70 kroner for å kjøre inn til parkeringsplassen ved Bleikesætra. Her gikk jeg veien innover mot Gaustumssætra hvor jeg tok av løypa og satte kursen opp mot Torpevassfjellet

Nysnø og hvit på parkeringsplassen. Det stod en bil der fra før av som hadde stått der siden i gåt. Jeg traff eierne nåt jeg kom tilbake, og de hadde overnatta på Skjellbreid DNT hytta
Det var flott skiføre på veien så da ble det til at jeg starter turen på den
Siste biten inn til Gaustumsetra gikk den preparerte løypa på veien
Etter 3 kilometer var jeg på setra og hadde fri sikt opp på fjellet
Det ble et flott spor i nysnøen da jeg startet opp mot skogen i lia under fjellet
Oppe på Gaustumseterhøgda hadde jeg fri sikt bort till høyeste punkt på Torpevassfjellet
Varden på utsiktspunktet. Det blåste friskt oppe på fjellet, men sola skinte og det var en befriende kontrast til turen på Hitfjellet i går, hvor jeg knapt så noenting
Høeste punkt og med Myssmørhelje i bakgrunnen
Noen ganger er det bare helt all right på tur
Nede ved Mjogsjøen var det mindre vind og det ble en matpause i sola på verandaen på hytta her