Hitfjellet (11.01.2020)

Ascents Hitfjellet (1,083m) 11.01.2020 11:31
Moksjøhøgda (974m) 11.01.2020 12:06
Sjøsæterfjellet (1,049m) 11.01.2020 12:28

Endelig var helgen her og det var tid til tur igjen. Været hadde ikke lagt god siden til og det var spådd sterk vind og litt nedbør i høyden. Det var derfor ikke aktuelt med lang tur på høyere topper i dag. Jeg bestemte meg for å kjøre opp til parkeringen ved Sjøsetra og gå en tur på Hitfjellet og Sjøsæterfjellet. Vinden blåste friskt og sikten var til tider elendig, med med flittig bruk av GPSen kom jeg meg opp på Hitfjellet

Jeg startet på kjørt spor, men det var ikke lett å se det i snøføyka
Jeg tok av løypa og tråkket mitt eget spor, men jeg forstod raskt at jeg burde ha fulgt Hornsjøløypa opp i skaret
Etter å rotet med retningen klarte jeg å gå meg inn igjen på løypa litt høyere opp. Brillene mine iset igjen og jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med skikkelige snøbriller
Veldig kraftig vind på toppen og fingrene ble ubehagelig kalde når jeg tok bildet her oppe
Det gikk bedre å krysse dalen og gå opp på Sjøseterfjell, for da hadde jeg vinden i ryggen hele veien
Siktskive i plast som er delvis ødelagt, på toppen av Sjøsæterfjellet
På tur ned kjørte jeg skituppen inn i denne kulen og det ble et fall her