Krokvassfjellet mf (05.01.2020)

Ascents Kråkhugukampen (952m) 05.01.2020 11:42
Bergevassknotten (920m) 05.01.2020 13:00
Krokvassfjellet (993m) 05.01.2020 14:27

Våknet til snøvær og dårlig sikt i dag, men ville likevel ta meg en tur ut i frisk luft. Jeg kjørte opp på Torpåsen og gikk en fin rundtur på fjellskiene

Løypene var ikke preparert etter nattens snøvær, og det var ingen andre som hadde gått her før meg i dag, så det var ikke lett å se sporet
Her tok jeg av løypa og satte kursen mot toppen som var skjult av tåka
Etter en trivelig rusletur opp skogen kom jeg etterhvert opp på toppen av Kråkhugukampen
Ake turen ned gikk greit og deretter ble det et lite stykke på veien som ikke var brøytet i dag.
På toppen av Bergevassknotten var det måket bålplass med benk, og jeg satte meg ned og tok en liten matpause. På grunn av tåka var det ingen utsikt i dag
På nordryggen av Bergevassknotten vår det tråkket opp en sti med truger, og jeg kunne da ta av meg skiene i noen bratte partier
Jeg hadde håpet at det var andre som hadde tatt turen til Krokvassfjellet i dag slik at jeg kunne gå i opptråkket spor, men snøen var urørt og det ble å brøyte spor også her
Til tross for at jeg gikk på preparert løype, var det greit at den var merket, for tåka var tjukk
Surt på toppen av Krokvassfjellet. På returen møtte jeg først 3 karer på tur, og deretter 2 familier.

GPS klokka gikk strømtom på returen, så sporet ble ikke tracket siste biten tilbake.