Montana del Aserrador (19.12.2019)  5

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Roque Nublo platået (1,744m) 19.12.2019 13:46
Montana del Aserrador (1,689m) 19.12.2019 14:37

Når jeg på nedturen nærmet meg turstart for Roque Nublo, var det kaos med biler i grøftekanten langt før jeg kom frem til en stappfull parkeringsplass. Jeg ga da opp, og tenkte jeg fikk finne en annen tur, men noen svinger lengre ned gikk det av skiltet sti, og det var plass til å parkere i den brede svingen, så da ble det tur til Roque Nublo likevel

Jeg fikk parkert i svingen der skiltet sti tar av opp fra veien, og krysset fingrene for at den ikke skulle bli påkjørt mens jeg var på tur
Mange spektakulære klipper her oppe
Et stykke opp stien dukker Rogue Nublo opp i det en ravn kom glidenes mot meg
Oppe på platået var det fullt av folk som hadde gått opp for å kikke nærmere på klippen
Jeg forstod med en gang at her hadde jeg ingen mulighet til å ta meg opp
Det var imidlertid et par som hadde forberedet seg litt bedre enn meg, og de kunne følge boltet rute opp klippen
Flott utsikt ned mot Montana del Aserrador, og denne toppen så ut til å være mer kurrant å ta seg opp på
Jeg bestemte meg for å gå ned til stikrysset og ta turen opp på denne toppen
Mange spektakulære formasjoner her
Det gikk en skiltet sti ned dalen og det var mange folk ute på tur her

|Videoen er filmet fra den navnløse klippen som var den siste toppen på turen. Filmen både starter og slutter med Montana del Aserrador