2 i Nord - Lyn og torden (30.06.2014)

Written by Sea2Summit (Svein Eirik Aune) GSM

Ascents Vistkjerringa (1,239m) 30.06.2014

Neste dag sto Vistkjerringa for tur. Lang kjøretur helt inn til Eiterådalen og innerst til Sirjorda, rundkjøringa ved veis ende.

Fant et lite tråkk oppover her i starten, men det forsvant fort og da ble det rett opp bratta mellom tett skog og videre på svafjell.
Oppe på fjellet var det masse snø, kunne faktisk tatt med ski! Vistmannen dukket opp etter hvert og den er nesten finere enn kjerringa, beklager damer :-)
Det var shortsvær fra start til topps. Gikk opp Vistkjerringa fra nordøst på snø. Opp til toppvarden, mens tordenskyene nærmet seg Storvatnet og Vistmannen, i nord. Fint utsikt til Breivasstinden og Syv Søstre mm.

De mørke tordenskyene nærmet seg raskt og jeg tok beina fatt ned igjen med goretex, hansker og lue på. Det lynte og tordnet en stund og jeg ønsket å komme meg fort ned fra toppen. Heldigvis gikk det raskt over, dvs. Tor & Odin dro lenger nordøst. Regnet ga seg også etter hvert.

Fin topp, men været og YR var ikke helt enige i dag.