Randotopp etter Stølsheimen (29.03.2014)

Written by Sea2Summit (Svein Eirik Aune) GSM

Ascents Olsskavlen (1,576m) 29.03.2014
Punkt ved Olsskavlen (1,572m) 29.03.2014

Lør 29.03.2014
Hele NRK på NM i skiskyting var på Fleischer's ...
Men jeg skulle på randone-tur og gledet meg. Faktisk årets første!

Kjørte opp til parkeringsplassen langs Mjøfjell-vegen (30kr). Masse breiskibomser/-inner her, og noen på telemark.

Over toglinja og elva før oppoverbakken starter. Flott vær, men litt gråere enn tidligere i uka. Pauset sammen med mange andre på Tungefjellet etter halvgått høydemetre. Deretter videre opp til toppvarden, litt innpå fjellet.

En kar pekte ut diverse topper vi hadde sikt til, men det var litt dis/skyer i horisonten. Hardangerjøkulen, ses jo godt, men mener jeg også så Fresvikbreen.
Noen av breiskibomsene tok den råeste ruta ned, nærmere Voss. Jeg forholdt meg til den trygge som jeg kom opp. Uansett herlig å kjøre ned på randone, istedet for fjellski. Det er jo bare lek & gøy!