Kompåsen (07.12.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Kompåsen Nord (695m) 07.12.2019 13:26

Finværet fristet til tur og jeg bestemte meg for å ta sesongens første skitur. Det ble Rando skiene og turen gikk til Brumund Sag hvor jeg tenkte jeg kunne gå veien opp til Kompåsen og kjøre hogstfeltet ned. Der var imidlertid for lite snø til å kjøre utenfor veien, så det ble å kjøre eget spor på veien ned igjen, så det ble ikke helt som jeg hadde tenkt.

Jeg parkerte ved den gamle bommen, da jeg tenkte å kjøre hogstfeltet ned igjen hit
Veien til Kompåsen tar av ved den nye bommen
Hovedveien inn dalen var kjørt med både snøscooter og en beltegående maskin før siste snøfall
Jeg hadde planlagt å kjøre ned hogstfeltet, men så at det var alt for lite snø til at det var forsvarlig
Det er jevn stigning opp veien, og jeg kunne gå på et snøscooterspor som var kjørt på før siste snøfall, så det var lett å gå opp i dag
Høyere opp var det kun elgen som hadde gått på spor
Snøen dekket det som er av markeringer på toppen av Kompåsem
Da tok jeg av fellene og kunne ake ned igjen til hovedveien