FERRY CRUISE FLAKK-RØRVIK (MF MUNKEN) (21.11.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Rørvika Ferjeleie
Ascents Storhaugen (401m) 21.11.2019

STORHAUGEN (INDRE FOSEN 7/58)
Jeg kjørte til Flakk ferjeleie og parkerte der. Passasjerer reiser gratis med Fosenfergene. Skal du ha med bilen koster det 262 kroner en vei. Gikk om bord i M/F Munken klokka åtte og ankom Rørvika kl. 0830. Jeg fulgte kaikanten, passerte M/F Trondheim og gikk opp en fjellskrent langs et gjerde og kom inn på den lokale veien i Kvernvika. Passerte brua over Eksetelva, og kom opp til Fv 715 som går til Vanvikan. Fulgte denne et kort stykke til Eksetvegen på venstre side. Fra Eksetvegen skal man ta til høyre opp mot Øver-Ekset. Jeg gikk litt feil her, men rettet opp feilen. Bratte bakker opp mot Øver-Ekset. Fra gården går det en traktorvei et godt stykke opp mot Storhaugen. Det var kommet ca 10 cm med lett nysnø oppe i høyden. Det siste stykket opp mot toppen var det merket sti med stolper. Passerte et skilt med Hemmeldalsheia på like før toppen. På toppen var det en liten varde på ca. høyeste punkt. Returen gikk ca. samme vei. Jeg måtte løpe ca en km for å nå 1130 ferja tilbake.