Kneppåsen (16.11.2019)

Written by NJK500 (Nils-Jørgen Kristiansen) GSM

Ascents Kneppåsen (757m) 16.11.2019 16:04

Jeg kjørte tilbake til Koppang og opp en skogsbilvei opp mot åsen. Etterhvert ble veien svært dårlig og det var ingen som hadde kjørt der etter snøen kom, så det var i grenseland i forhold til hva bilen er lager for, men da fikk jeg en skikkelig test av firehjulstrekken og den innfridde virkelig.

Jeg følte jeg hadde kjørt langt inn i villmarka når jeg startet turen
Denne hytta står hundre meter inn langs veien der jeg parkerte
Skikkelig tøft skilt som markerte skiløypa her inne
Litt opp i lia stod det en gammel tømmerkoie hvor det bare var et hull i taket etter pipa som en gang var der
Dagslyset var på hell når jeg kom opp på toppen. Her var det sammenraste rester etter et tårn og en liten stein markering

Jeg vurderte å overnatte her inne i ulvens rike, men fant ut at jeg ville kjøre frem til turstart for morgendagens tur i kveld. Jeg kjørte ned på bedre veier på andre siden av åsen. Det var kjørt biler på nysnøen på alle veiene på tur ned, antagelig lokalbefolkningen på ulvejakt?

Jeg glemte å starte GPS klokka, så sporet er fra telefonen.