Lindås: Dyrskarfjellet med tur videre innover i Aurdalen (15.11.2019)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Start point Aurdal (6m)
Endpoint Aurdal (6m)
Ascents Dyrskardfjellet (298m) 15.11.2019 12:28
Visits of other PBEs Aurdalen p-lomme (50m) 15.11.2019 11:30

Parkerte helt nede ved hovedveien på god parkeringsplass. Her var det full vinter med is og snø helt ned til fjorden. Fulgte veien innover Aurdalen til jeg tok av på antydning til traktorvei som gikk oppover mot Dyrskarfjellet. Lenge siden her har vært en traktor, gror igjen med nye trær. Oppe i det bratte fulgte jeg hjorttråkk i snøen eller tok oppover der jeg syntes det var enklest. Om der er sti var den ikke synlig grunnet snøen. Ingen utsikt på toppen grunnet skog.

Eikefetelva kom til syne på vei opp til Dyrskarfjellet.
Toppen på Dyrskarfjellet.

Tilbake i mine egne spor til veien i Aurdalen. Jeg fortsatte oppover dalen på veien til den sluttet. Det går sti videre innover til stølen Store-Aurdalssætra, ingen spor i snøen så jeg snudde der og returnerte til bilen.