Skulgamtinden Søre (10.11.2019)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Ascents Skulgamtinden Søre (824m) 10.11.2019

Endelig ble det ny tur med høygravide Kine! Siden Kattfjordeidet hadde vært såpass populært dagen før, satset vi på en tur på Ringvassøya og helst noe som ikke var bratt. Uten noen som helst info om forholdene der var vi ganske spente på om vi skulle få like god skikjøring som på Kvaløya...

Stortinden eller Skulgamtinden Søre ble turmålet og det var kun et par andre som gikk denne turen på rundt samme tidspunkt som oss. Skogen var kanskje dagens utfordring, med relativt lite snø (men likevel god såle) og bare masse trær og busker. Men over tregrensen var det fint og slakt terreng, men tydeligvis mindre snø her også. Kine var litt bekymret for å kjøre på stein og tryne så hun avsluttet turen før vi kom oss opp til siste bakken. Men jeg fikk lov til å fortsette og vi avtalte å møtes igjen lenger ned. Det var nok litt stein her og der men de fleste var synlige og lett å unngå så lenge man kjørte forsiktig. Litt synd at vi ikke gikk til toppen i lag, men det viktigste var at vi begge kom oss ned uskadet :) Og Kine var veldig glad for at hun fortsatt kunne komme seg ut på en tur i det hele tatt!