Heregga (02.11.2019)  5

Written by j_snorre GSM

Ascents Heregga (1,557m) 02.11.2019 12:39
Holeheia (1,189m) 02.11.2019 14:04

Skitur med Jenny, Geir og Robert på en makalaust fin novemberdag. Egentlig ok med snø men ingen såle opp til 1000 moh. Mellom 1000 og 1550 ca 30-40 cm nysnø på såle, med innslag av en og annen stein.

Vi fulgte traseen der DNT-stien går opp til ca 1000 moh. Fint skiterreng her, men litt for slakt for bra skikjøring.
Robert med en av fortoppene til Nonshornet midt i bildet.
Heregga til høyre. Renna vi kjørte ned lengst til venstre i sida rett over/midt i mellom Geir og Jenny.
Heregga. Ikke mye å se på fra denne kanten, men en rank tind når du ser den nede fra Herdalen.
Robert speider utover Herdalen
Geir
Jenny
Nedkjøringa fra Holeheia var fin i knappe 200 høydemeter Deretter ble det mye ymse underlag, selv om skikjøringa var artig nok (her var det delte meninger). Jeg beholdt skia på ned til vannet, og var i alle fall godt fornøyd, selv om den ene skia kom ned litt lettere og med en del mindre såle igjen.