Myrehogget (02.11.2019)

Myrehogget (707m) 02.11.2019 14:00
Visits of other PBEs Midtstua Parkering (303m) 02.11.2019 10:38
Celleputten (660m) 02.11.2019 12:30

Merete og jeg ville gå opp ei løype med tanke på en DNT tur til sommeren. Langtidsplanlegging :)
Vi valgte å starte fra Midtstua og lage ei rundløype som gikk innom Celleputten, Eurekatoppen og Myrehogget. Jevn stigning opp til Hoggsvannet. Her tok vi vestover på blåmerka til Celleputten. Selve cella fant vi ikke i farta ... Småsurt vær så greit å komme seg videre. Yr hadde meldt klarvær men det det drøyde, så ingen utsikt hverken på Eurekatoppen eller Myrehogget. Stien langs Hoggsvannet er litt artig da. Wirer og stega for at en skal unngå å havne i vannet ;) Noen cm nysnø gav landskapet en litt uvant men fin karakter. November er her!

Flott gammel furu på veien mot Celleputten
Ved Celleputten. Herfra også blåmerka sti til slipp-plasser
Eurekatoppen. Et fint utsiktspunkt om ikke akkurat i dag.
Myrehogget
Langs Hoggsvannet
Myrehogget til høyre. Stien går i skaret mellom kollene.
Møtte en bekjent av Merete. Eneste vi møtte på våre nesten seks timer i marka.