(Trøndelag 600/1566) Sandhavda (31.10.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Talsneshåggån (137m)
Ascents Sandhavda (754m) 31.10.2019

Jubileumstur til Midtre Gauldal for å feire topp nr 600 i Trøndelag. Kjørte fra Støren etter Fv 30 mot Røros. Passerte Rognes og ved Kotsøy kjørte jeg over ei trebru og kjørte til høyre etter skilt Talsnes. Fortsatte videre til Talsneshåggån. (3 km hit) Her går veien over til å bli en traktorvei. Jeg parkerte ved siden av starten på traktorveien. Det er plass til en bil her. Fulgte traktorveien som går langs Rørosbanen med Gaula nedenfor der igjen. Gikk opp til Nordkjellan. Her var det en kasse med trimbok. Her tok jeg en snarvei (bratt) opp til veien som går til Refset. Herfra fulgte jeg samme rute som Morsk brukte i 2017. Det går en fin og bratt traktorvei videre fra Refset. Jeg gikk nesten til enden av denne traktorveien. Herfra er det 1,2 km opp til toppen. Det var kommet en del snø i fjellet, den siste kilometeren var det ca 30-40 cm nysnø. På toppen ved trigpunktet feiret jeg det runde tallet med kransekakestenger og bayerøl fra Aaas bryggeri. (alkoholfritt) Jeg har byttet ut havrekjeksa som jeg har feiret med tidligere. Returen tok jeg samme veg, men her valgte jeg å kutte ut snarveien ned til Nordkjellan. Jeg fulgte veien ned til krysset mot Kjellan. Her var det en spennende Magirus Deutz lastebil og en gammel Volvo buss. Spennende ikoner som jeg fotograferte. Neste toppfeiring blir på 650.

Trebru over Gaula til Kotsøy
Traktorveien fra Talsneshåggån til Kjellan går langs Rørosbanen og Gaula
Gammel bygning på Nordkjellan
Litt snø etter traktorveien fra Refset
Litt mer vinterlig i skogen
Her er det skikkelig djupsnø
Feiring med kransekakestenger og bayerøl på toppen av Sandhavda
Trigpunktet på Sandhavda
Fin bygning ved krysset til Kjellan
Magirus Deutz lastebil ved Kjellan
En gammel Volvo buss. Et skikkelig gammelt ikon

Gratulerer med bare 966 igjen

Written by Snilen 01.11.2019 20:30

Du er seig i trøndermyra, Terje ;)

Sv: Gratulerer med bare 966 ig

Written by TERJES 02.11.2019 02:31

Hvis jeg skal ta 966 topper til i Trøndelag, blir det mange seige myrer. Men snart er alle myrene dekt av snø. Hurra!

600/1566

Written by otto 01.11.2019 17:08

Skal si du er i siget for tidenTerje Runde tall bør feires med middag og godt drikke. F.eks Tinos i Namsos - husker Tare ble imponert over mat og service. Trøndelag pf 100 er en av de mest omfattende listene. Neste feiring kan du ta på 700 og senere 50% av lista. God tur videre....

Sv: 600/1566

Written by TERJES 02.11.2019 02:34

Da blir det feiring på 700 og 783 topper. Jeg får prøve å legge tur nr. 700 på en plass de serverer rømmegraut.