Nonshaugen (Flatanger 9/68) (27.10.2019)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Beingårdsvatnet (137m)
Ascents Nonshaugen (249m) 27.10.2019

En ny tur til Flatanger/Osen for å samle topper. Dårlig værmelding, så jeg hadde plukket ut noen korte fjellturer, som samtidig gjør at jeg avanserer fortere på listene. Kjørte fra Sjøåsen ved FV 17 og videre etter Fv 766 til Jøssundkrysset. Fulgte veien videre med det anonyme veinummeret nr 6306. Herfra kommer man til Småværet, Hasvåg. Jøssund og Setervika. Det finnes enormt mange peakbooktopper i disse områdene. Jeg parkerte etter å ha passert Beingaardsvatnet på høyre side. Nonshaugen er en typisk skogstopp for spesielt interesserte. Småkratt og gran på tur opp. Gran og granskjegg på toppen. På tur ned mer gammelskog og mose men mye brattere. Gikk nedom Beingaardsvatnet på tur tilbake. Kommunetoppen Beingaardsheia ligger bare 4 km fra Nonshaugen.

Skilt på vei nr 6306. Et eldorado av peakbooktopper innover her
Nonshaugen er en typisk skogstopp
Fint nede ved Beingårdsvatnet
Denne båten ved Beingårdsvatnet har gått i vinteropplag