Storheia Trondheim (21.10.2019)

Written by Stigun GSM

Ascents Storheia (565m) 21.10.2019 10:27
Visits of other PBEs Trondheim (0m) 21.10.2019 09:12
Etter overnatting på Tiller måtte det jo bli besøk til Storheia, Trondheims kommunetopper. Parkerte på stor p-plass ved Seterveien rett sør for Skistua. Fin grusvei stengt med bom, etterhvert skiltet mot Storheia. Valgte sløyfe sør for vann 382 moh, her var en del mer opp og ned enn på nordsiden av vannet, hvor
jeg gikk på tilbaketuren. Noe lenger fremme gikk grusveien over i sti. Her var stedvis ganske gjørmete, og de få kuldegradene om natten hadde bare frosset sølen sånn halvveis. Glatt på steiner og treflak som var lagt over myrpartier, men med litt forsiktighet gikk det bra. Gråvær, men høyt skydekke og bra sikt.
Storheia, med Trondhjem og - fjorden for sine føtter..

Vel oppe på Storheia fint rundskue i alle retninger, ikke minst mot Norges tredje største by.
Utsikt vest, med Hestgrovheia i Agdenes i bildesenter

Ned igjen nesten samme vei, klart mindre kaloriforbruk på nordsiden av vann 382m. Traff etterhvert noen turgjengere på denne litt grå mandagen.
Utsikt sydlig retning

Videre nordover E6, kanskje tid for ytterligere en kjapp kommunetopper eller to før flyavgang og avslutning på min mini høstferie i Trøndelag?

Hei,

Written by Gråbein 21.10.2019 12:57

nå er du på kjente trakter :0)

Sv: Hei,

Written by Stigun 21.10.2019 17:36

Ja, Helge, ingen vet hvor haren hopper :) Mini-høstferie mens fruen var i Loen på kull-treff. Fint i Trøndelag!