Ettermiddagsjogg til Tåråfjellet (14.10.2019)

Written by Henriksen (Henrik Foss) GSM

Start point Tåråfjellet parkering (386m)
Endpoint Tåråfjellet parkering (497m)
Characteristic Jogging
Ascents Tåråfjellet (826m) 14.10.2019 16:17
Visits of other PBEs Tåråfjellet stistart P-plass (410m) 14.10.2019 17:16

Ettermiddagsjogg i myr og vann

Etter en lang dag på biblioteket bestemte jeg meg for å løpe en tur for å ta en pause fra studiene. Kikka litt på peakbookkartet og fant frem Tåråfjellet, som hadde blitt valgt bort flere ganger. Leste på noen rapporter som kunne melde om mye myr.

Først og fremst - skryt til Bø turlag for merkingen av stien, godt merket, ikke for mye og heller ikke for lite! Fin sti i enkelte partier, ellers svært vått. Allerede etter 5 minutter var jeg gjennomvåt, men heldigvis benyttet jeg tynne ullsokker i joggeskoene.
Stort sett masse gjørme, myr, div vått og bare vått hele veien til toppen. Dette er gummistøveltur, ferdig!
Må og skaffe meg et par sko med antydning til mønster i sålen, for disse er håpløse.

Flott utsikt fra toppen på alle kanter. Stivna fullstendig på veien ned.