Skarpefjellsnakken (13.10.2019)

Written by pjhharvis (Peter Gogstad) GSM

Start point Røyrbotn (150m)
Endpoint Røyrbotn (147m)
Characteristic Jogging
Ascents Skarpefjellsnakken (778m) 13.10.2019
Stendarskarfjellet (680m) 13.10.2019
Visits of other PBEs Kupegga (698m) 13.10.2019
Røyrbotnen p-lomme (280m) 13.10.2019

Startet i Røyrbotnen litt nedenfor parkeringsplassen. Vegen var stengt pga vannskade. Fulgte veien opp og det så ut som det kunne være mulig å kjøre helt opp. Fulgte derfra delvis merket sti opp til Kalhovdsetra og videre opp til Skarpefjellsnakken.

Fra Skarpefjellsnakken valgte jeg å gå nedover på vestsiden mot Yndesdalsnakken. Fulgte en gulmerket sti et stykke nedover. De gule merkene så ut til å slutte nede i Sulevassdalen. Gikk for en litt mer direkte tilnærming og hoppet av stien og løp over Stigen og fulgte siden bortover før jeg fant riktig rygg opp til Yndesdalsnakken. Fra Yndesdalsnakkenvar det noen merker og varder langs ryggen. Dårlig med sti, men kom greit ned til Fitjetørna. Herfra gjorde jeg nok ikke det beste veivalget, men krysset elven på riktig sted og fant en traktorvei ned til parkeringen.