Slåsæterfjellet og Nevelfjell (28.09.2019)

Written by glennwo (Glenn W. Olsen)

Ascents Nevelfjell (1,090m) 28.09.2019
Slåsæterfjellet (1,064m) 28.09.2019
Visits of other PBEs Hundersetra parkeringsplass (965m) 28.09.2019
Nevelhytta (1,090m) 28.09.2019

Det ble en kjapp tur opp på Nevelfjell via Slåsæterfjellet i dag. Med regn og ganske tett tåke var det ikke all verden vi fikk sett bortsett fra helt i starten av turen hvor vi en stakket stund trodde det skulle sprekke opp litt.

En kort stund hadde vi ett lite håp om at det skulle bli litt opphold og vi kunne nyte utsikten mot Reinsvatnet.

Men det holdt ikke så alt for lenge. Nye tåkedotter omfavnet oss og regnet rant i strie strømmer og gjorde fjellet godt og glatt for oss. Noen god utsikt kunne vi bare slå fra oss i dag så det ut til.

Tåka la seg ganske tjukk etterhvert.

Turen opp gikk likevel veldig greit. Det er så godt merket og opptråkket hele turen opp at det aldri var noen fare for å miste sporet på vei opp. Slak og fin helling hele veien, så man slipper å miste pusten på vei hit.

Når vi kom opp på toppen måtte vi ganske nær hytta bortenfor toppunktet før vi i det hele tatt kunne skimte konturen av den.

Vi valgte å signere boka ganske kjapt og komme oss nedover igjen. Det var så mye folk i og nær hytta at det ikke var rare håpet om å få se den fra innsiden uansett.